2016-11-08 14:01:00

Radionice treninga socijalnih vještina

Tijekom listopada i studenoga 12 učenika iz 4.a i 4.b razreda uključilo se u radionice treninga socijalnih vještina pod nazivom LaRa – lančana reakcija

Radionice se provode u organizaciji Društva Naša djeca Buzet, a provodi ih socijalna pedagoginja Maja Bolterstein. Projekt financira Istarska županija.

Socijalne vještine su naučeni oblici ponašanja i uče se od najranijeg djetinjstva - u obitelji, a kasnije se utvrđuju ili mijenjaju kroz interakciju s ostalim grupama (vršnjaci, škola, radne skupine i dr.) i širim socijalnim okruženjem (Ajduković i Pečnik, 1994., prema Ferić, Kranželić Tavra, 2003.).

Prijelaz iz četvrtog u peti razred za svako dijete predstavlja određeni stres. Usvajanjem i uvježbavanjem potrebnih socijalnih vještina dijete se bolje prilagođava na novu sredinu i lakše snalazi u novim situacijama (promjena razreda, novi učitelji, proširenje kruga prijatelja, itd.)

Jedan od najučinkovitijih načina učenja socijalnih vještina je trening socijalnih vještina -"trening" se odnosi na dio učenja i uvježbavanja. Kako se primjenjuju, učenici će vidjeti kroz video materijale, a sami će se okušati u njihovoj primjeni igranjem uloga i različitih igri u gotovo svakoj radionici.

Učenici četvrtih razreda će se upoznati s vještinama poput predstavljanja i upoznavanja, slušanja, prepoznavanja i iskazivanja osjećaja, kontrole ljutnje, rješavanja problema, empatije i suradnje. Također, učenici na kraju svake radionice nose kući papir sa sažetkom obrađene socijalne vještine te dobivaju kratku domaću zadaću. Time se potiče roditelje da porazgovaraju s djecom o važnosti određene vještine, potiču njihovu uporabu te pohvale djecu kada primijete da u svakodnevnom životu koriste naučeno.

Prema konceptu rizičnih i zaštitnih čimbenika, učenje socijalnih vještina predstavlja značajan zaštitni faktor u razvoju djeteta. S tim u skladu, trening socijalnih vještina LaRa dio je Školskog kurikuluma za 2016./17. godinu


Osnovna škola "Vazmoslav Gržalja" Buzet