Buzećani u Domovinskom ratu

            Učenici su zatim podijeljeni u pet skupina prema temama. (…) Prije samoga početka rada u skupinama bilo je potrebno objasniti kratice na koje će nailaziti u tekstovima: npr. MORH, PZO, TO, ZNG, .. Teme i zadaci po skupinama su bili sljedeći:

  1. Buzeština na pragu Domovinskog rata (zadaci: izdvojiti najvažnije događaje na Buzeštini prilikom osnivanja Odjela za narodnu zaštitu i prikazati na lenti vremena)
  2. Uloga Kriznog štaba Općine Buzet (zadaci:  razlikovati i povezati ulogu i zadatke Kriznoga štaba, procijeniti važnost štaba za građane, analizirati povijesni izvor – dokument o povratu naoružanja JNA)
  3. Ustroj i obuka buzetske postrojbe (zadaci: opisati tijek događaja prilikom ustrojavanja buzetske postrojbe u sklopu 154. brigade, razlikovati važne događaje za obuku buzetske postrojbe, argumentirati spremnost buzetske postrojbe za odlazak na bojište)
  4. Branitelji sa Buzeštine (zadaci: prepoznati i pronaći na geografskoj karti Hrvatske mjesta gdje su ratovali buzetski branitelji, istražiti u koje su se postrojbe uključili tijekom Domovinskog rata)
  5. Moralna i logistička potpora Buzeštine u Domovinskom ratu (zadaci: istražiti kako je i čime Buzeština pomagala u Domovinskom ratu, ocijeniti važnost organiziranja humanitarnih akcija te vrednovati doprinos pojedinaca i poduzeća)

Nakon završenog rada u skupinama, skupine su uz pomoć svojih uradaka predstavile svoje istraživanje na zadane teme. Svaka skupina je u svoje izlaganje unijela i priče koje su prikupili od članova svojih obitelji i poznanika koji su sudjelovali u ratnim aktivnostima tijekom Domovinskog rata te smo odlučili zajednički izraditi plakat o ratnim svjedočanstvima Buzećana. Učenici su tijekom cijeloga rada bili iznimno motivirani za rad i istraživanje te su svoja istraživanja i dodatno proširivali razgovarajući s članovima svojih obitelji, ali i poznanika.

Izvori i literatura:

Priredila: učiteljica Povijesti Kristina Pavletić Prodan, prof. mentor

Skip to content