službeni broj: 091/26 62 645
RADNO VRIJEME: radnim danom od 8 do 14 sati
(poslijepodne ovisno o potrebama i planu i programu rada)
Pedagozi su stručnjaci koji se bave odgojem i obrazovanjem. Mogu raditi u školama, dječjim vrtićima, domovima za nezbrinutu djecu, učeničkim domovima, učilištima, igraonicama, na fakultetu, u raznim poduzećima itd. Najveći broj pedagoga radi u školama, u kojima su oni osnovni stručni suradnici i gdje im je glavna zadaća unaprijeđenje odgojno-obrazovnog rada. Uz njih su često, kao stručni suradnici, zaposleni i psiholozi ili edukacijski rehabilitatori te knjižničari.
Rad pedagoga u školi možemo podijeliti na više područja:
Planiranje i programiranje uključuje planiranje vlastita stručnog usavršavanja i stručnog usavršavanja učitelja, sudjelovanje u izradbi godišnjeg plana i programa škole te planiranje rada i sudjelovanje u radu Učiteljskog vijeća. U ovim djelatnostima pedagog surađuje s ravnateljem škole i ostalim stručnim suradnicima (psiholog, edukacijski rehabilitator). Pedagog, u suradnji s lokalnim Zavodom za zapošljavanje, izrađuje plan i program za profesionalno informiranje i usmjeravanje učenika. Plan rada s djecom s teškoćama u razvoju pedagog izrađuje u suradnji s edukacijskim rehabilitatorom i/ili psihologom.
Pedagog izrađuje plan zdravstvene, socijalne i ekološke zaštite učenika u suradnji sa školskim liječnikom. Zadatak je pedagoga i izradba plana kulturne i javne djelatnosti škole te sređivanje pedagoške dokumentacije. Pedagog organizira učeničke radionice i dodatnu nastavu, organizira edukativna i odgojna predavanja za učenike, roditelje i učitelje, što i sam vrlo često provodi.
Pedagozi u radu s učiteljima provjeravaju realizaciju rada učitelja (nazočnost na nastavi, realizaciju planova i programa i sl.). Pedagozi analiziraju rezultate škole na područjima uspjeha, vladanja, popravnih ispita i sl. Organiziraju istraživački rad u školama i stručno usavršavanje učitelja, kao i odgojna i edukativna predavanja za roditelje.
Uloga stručnog suradnika pedagoga mijenja se zbog suočavanja s novim društvenim i tehnološkim promjenama u društvu. Uz stručne zadaće, kojima se potiče usvajanje vrijednosti i navika učenika koje omogućavaju cjelovit razvoj osobnosti, praćenje razvoja i postignuća učenika, pružanje savjetodavne pomoći svim subjektima, učenicima, roditeljima/skrbnicima, učiteljima/ nastavnicima – osobito pripravnicima, obveze prerastaju u ulogu voditelja, regulatora, koordinatora procesa, inovatora, organizatora, partnera/suradnika, motivatora i kreatora odgojno-obrazovnog procesa.
Neposredni odgojno-obrazovni rad stručnih suradnika pedagoga podrazumijeva:
Rad s roditeljima uključuje:
U svakom radu, važna je i pozitivna radna klima. Tako s ponosom mogu reći kako volim raditi s učiteljima u našem kolektivu. Zajednički radimo u savjetodavnom radu s učenicima, vodimo pedagošku dokumentaciju, provodimo radionice, posjećujemo si nastavu, radimo na usavršavanju i sl. Suradnja s učiteljima, odnosi se i na suradnju s ravnateljem. Izuzetno je važna i uključenost ravnatelja u sve procese koji se događaju u školi. Tako zajednički podupiremo jedni druge u svom radu te donosimo zajedničke uloge.
Pedagog vrlo često surađuje s drugim institucijama: Centrom za socijalnu skrb, Policijskom postajom, Obrtničkom komorom, Zavodom za zapošljavanje, Zavodom za javno zdravstvo te drugim osnovnim i srednjim školama.
Pedagozima je radno mjesto ured, ali često i učionica, zbornica i sve ostale prostorije u školi i van nje. Posao pedagoga obuhvaća jako puno toga. Rad s učenicima i njihovim roditeljima, na kraju ipak predstavlja njegovu srž.
Stoga, nemojte oklijevati obratiti se pedagogu u školi – dobit ćete savjet, uputu, podršku, prijedlog... sve što treba za donošenje neke odluke, odgovor na pitanje ili samo ideju što i kako dalje!!!
Odgojno-obrazovni rad u školi temelji se na zakonskim dokumentima kao što su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Statut osnovne škole te razni pravilnici koji proizlaze iz zakona.
Jedan od najvažnijih pravilnika je svakako Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.