Višegodišnje iskustvo u radu s roditeljima budućih prvašića pokazuje nam kako većina roditelja pod pripremom za školu podrazumijeva učenje čitanja, pisanja i računanja te navedeno često „forsiraju“ kod djeteta. Međutim, za dijete to nije neophodno jer polaskom u školu ono vrlo brzo savlada navedene vještine ukoliko ima dobro razvijene vještine koje prethode samom čitanju, pisanju i računanju.
Predčitalačke vještine odnose se na sposobnost glasovne analize ili rastavljanja riječi koju dijete čuje na glasove, sinteze ili spajanja glasova u riječ, imenovanje riječi na zadani glas, prepoznavanje simbola slova abecede i dr.
Grafomotoričke vještine podrazumijevaju pravilno držanje olovke, jasno povlačenje linije od točke A do točke B, pravilno precrtavanje geometrijskih likova i dr. Ukoliko dijete ima razvijene navedene vještine, s lakoćom i bez velikog napora savladat će vještine čitanja i pisanja.
Kada govorimo o usvajanju vještine računanja, poželjno je da dijete prije škole ima usvojen pojam broja te da broji barem do 20, da može oduzimati i zbrajati za jedan broj do 10, da prepoznaje simbol brojeva do 10, uspoređivati po dužini, širini, veličini i sl.
Najbolja preporuka roditeljima u smislu usvajanja i razvijanja navedenih vještina koje prethode samom čitanju, pisanju i računanju je svakako zajedničko učenje djeteta kroz igru s roditeljima te uključivanje djeteta u svakodnevne aktivnosti unutar obitelji.
Izuzetno važno i korisno je prije polaska u školu dijete osamostaliti u brizi za sebe (oblačenje i obuvanje, kulturno-higijenske navike pri jelu, odlazak na WC, higijena ruku) kako bi polaskom u školu sve navedeno izvršavalo s lakoćom . Naime, život u zajednici kao što je škola zahtijeva samostalnost djeteta koja, ukoliko nije razvijena, znatno otežava prilagodbu djeteta na školu i razvoj samopoštovanja i samopouzdanja.
Za kraj navodimo citat jedne učiteljice koja kaže:
„Mnoga današnja djeca često polaskom u školu već čitaju i pišu, a s druge strane nisu u stanju samostalno koristiti WC, svlačiti se i oblačiti, zavezati vezice, pronaći i izvaditi potrebno iz torbe, brinuti i prepoznavati svoje stvari, samostalno se hraniti i sl. a to je u počecima školovanja puno važnije od vještina čitanja, pisanja i računanja!“
Krovna mapa za ovu stranicu nije postavljena, pa nema dokumenata za prikaz.