Dragi roditelji, vjerujemo da s nestrpljenjem očekujete početak školske godine i polazak vašeg djeteta u prvi razred. Važan je to događaj, kako za dijete tako i za vas. Nažalost, to je jedno od stresnijih razdoblja za cijelu obitelj. Iskustvo pokazuje da je prilagodba djeteta na zahtjeve koje škola pred njega postavlja mnogo lakša kada je prisutna podrška i pomoć roditelja.
Veći dio priprema djeteta za školu je iza vas. Ostalo je tjedan dana, odnosno dva tjedna do početka nastave i sada je vrijeme za neposredne pripreme kako bi dijete što bezbolnije zakoračilo u svijet obaveza koje škola pred njega postavlja.
Evo nekoliko savjeta koji mogu olakšati polazak djeteta u školu:
1. Vrlo je važno od početka kod djeteta razvijati pozitivan stav o školi. Vaše eventualno nezadovoljstvo školskim sustavom, radom učiteljice ili slično nikako ne iznosite pred djetetom. Tako možete nesvjeno i nenamjerno kod djeteta razviti negativan stav ili čak i strah od škole.
2. Ukoliko još niste nabavili školsku torbu, bilježnice i potreban pribor, sada je pravo vrijeme za to. U te aktivnosti obavezno uključite dijete. To je vrli dobra priprema za školu.
3. Veoma je važno da dijete kod kuće ima svoje stalno mjesto za rad gdje će neometano izvršavati svoje obaveze. To je tzv. mirni kutak sa što manje stvari koje bi dijete mogle ometati(igračke, stripovi i sl.). U uređenje tog prostora svakako uključite dijete.
4. Vjerojatno ćete prvih dana dovoditi dijete u školu i dolaziti po njega, međutim vrlo brzo će se od njega u tom pogledu očekivati samostalnost. Kako bi za to bilo spremno, sa pripremama počnite već sada. Prošećite zajedno do škole, odnosno prođite put ako ste udaljeni od škole uz objašnjavanje prometnih situacija, prelazaka prometnice, semafora i sl. Tako će dijete polako postati sve sigurnije i spremnije za samostalno kretanje ulicom.
5. Pretpostavljamo da se dnevni bioritam vašeg djeteta zbog ljetnog odmora promijenio u odnosu na onaj kada je pohađalo vrtić te tako liježe kasnije i spava duže. Početkom nastave biti će primorani rano ustajati, naročito prvašići u matičnoj školi kojima nastava počinje već u 7.30. Što prije krenite s navikavanjem djeteta na ranije ustajanje jer ćete mu tako znatno olakšati prve dane u školi.
I na kraju, ne zaboravite na zajedničku igru i druženje s djetetom. Sada ste mu najpotrebniji.
Sretno !
Meri Višić, prof. psiholog
Tehnološki noviteti postali su značajan dio svakodnevne komunikacije, posebice među djecom i mladima. Međutim, njihovo korištenje donosi i brojne neželjene posljedice te smo svjedoci gotovo svakodnevnog porasta elektroničkog nasilja.
Djeca predpubertetske dobi i adolescenti najrizičnija su skupina zbog svog neiskustva, istraživačke radoznalosti, neformiranog sustava vrijednosti, nekritičnosti procjena i nerazvijene samokontrole. Istraživanje koje je 2013. godine proveo Hrabri telefon i Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba pokazuje da:
S ciljem upoznavanja djece i roditelja s rizicima upotrebe interneta i raznih elektroničkih medija te načina zaštite u četvrtim razredima matične škole proveden je jednomjesečni zdravstveno-preventivni program „Sigurno kročim kroz svijet medija“ (DPI). Program su provele psihologinja Meri Višić i pedagoginja Zdravka Teklić u razdoblju od 26. siječnja do 19. veljače 2015. godine.
Program je obuhvaćao tri dvosatne radionice za učenike svakog pojedinog odjela četvrtog razreda te tematski roditeljski sastanak.
Realizirane su sljedeće radionice:
Roditeljima su bile namijenjene posebne brošure: „Sigurno surfanje“ (Hrabri telefon) i „Vratimo osmijeh u školske klupe – Prevencija vršnjačkog nasilja i psihološka pomoć žrtvama“ (SOS telefon – grad Rijeka). Na roditeljskom sastanku s temom „Djeca i moderni mediji – Kako zaštititi djecu na internetu?“, roditeljima je prezentiran cjelokupan program. Budući da oni često ne uspiju pratiti što njihova djeca rade i koliko vremena provode na internetu, upućeni su u najčešće rizike te dobili savjete što kao roditelji mogu učiniti da bi njihovo dijete sigurnije koristilo elektroničke medije.
Učenici su na kraju programa pisali o svojim dojmovima i o tome što su naučili tijekom provođenja programa. Izdvajamo neke od njih:
Po završetku provođenja programa učenici su dobili diplome za sudjelovanje u ovom nadasve korisnom zdravstveno-preventivnom programu koji se u našoj školi provodi treću godinu za redom.